Egy társadalmi vállalkozó naplója

avagy egy társadalmi vállakozás fejlesztésének mindennapjai

2010. június 1., kedd

fruit of care™ - a gondoskodás gyümölcse

A fruit of care™ egyedülálló társadalmi márka. Újszerűségét az adja, hogy egy fontos társadalmi cél, a fogyatékos emberekkel szembeni előítéletek csökkentésére és az őket szolgáló nonprofit szervezetek támogatására jött létre, amely társadalmi cél elérése érdekében üzleti ismereteket és eszközöket használ fel.
Magyarországon ma több ezer fogyatékkal élő ember dolgozik speciális, védett műhelyekben. A műhelyekben előállított kézműves termékek azonban gyakran a társadalmi előítéleteket erősítik, vagyis továbbra is marginalizálják a fogyatékkal élőket, illetve az őket támogató nonprofit szervezeteket. A termékek nem piacképesek, nem divatosak, így az értékesítés során a termékek értéke helyett a segítségnyújtás és szánalomérzés válik hangsúlyossá.
A fruit of care™ márka és társadalmi vállalkozás erre a problémára kínál megoldást a márka eszközével. A márka egyediségét három alapértékének kombinációja adja: innovatív design, minőségi kézművesség és társadalmi felelősségvállalás. A designerek által fejlesztett ajándéktermékeket értelmi sérült emberek kézi munkával, kézműves technológiával állítják elő és csomagolják. A termékfejlesztés során a tervezők mindig azt tartják szem előtt, hogy a termék magas minőségű, esztétikus megjelenésű, de a sérült emberek által – képességeik és hiányosságaik figyelembe vételével előállítható legyen. A termékek megjelenésében az igényes, letisztult design és a természetes anyagok harmóniája tükröződik. A fruit of care™ márka termékportfoliója igen széles, többek között papír, textil és fatermékeket, gyertyákat, kozmetikai termékeket és élelmiszer termékeket foglal magában. A fruit of care™ termékeit elsősorban olyan vállalatoknak ajánljuk, akik társadalmi felelősségvállalás programjukat kívánják összekapcsolni a céges ajándékozással.
A fruit of care™ tehát egy társadalmi méretű összefogást szimbolizál. Vagyis lehetőséget teremtünk tervező designereknek és más szakembereknek, hogy tudásukkal, kreativitásukkal segítsék, hogy a fogyatékos emberek is a társadalom hasznos tagjai lehessenek. Hiszen a fruit of care™ keretében a fogyatékos emberek olyan termékeket állítanak elő, amelyek a vásárlók számára kívánatosak, vagyis megélhetik, hogy az általuk készített termékekre valódi vásárlói igény van.
A fruit of care™ márka 2009-ben született meg, bár az üzleti koncepció már hosszabb ideje formálódott. A márka megalkotásában résztvevő szakemberek tudásukkal és kreativitásukkal járultak hozzá a mindannyiunk számára fontos társadalmi cél eléréséhez, és azóta is aktívan vesznek részt a fejlesztésben. A fruit of care™ márkához és a társadalmi vállalkozás már eddig is több civil és nonprofit szervezet csatlakozott, többek között a tatai Esőemberekért Egyesület és a pécsi Fogd a Kezem Alapítvány.

A társadalmi vállalkozásról és a márkáról további információ a http://www.fruitofcare.hu/ honlapon található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése